Dvouhadicovou, jednostupňovou automatiku vyrobil v letech 1966/1967 Ivo Zbořil ještě před nástupem na vojenskou základní službu. Na výrobu těla automatiku použil klakson do auta značky Bosch. K připojení hadic na boční stranu těla navařil nádechový a výdechový nátrubek, jenž opatřil zpětnými ventily. Konstrukce redukčního ventilu s otevíráním proti proudu vzduchu vychází již vyráběné československé automatiky AV2. Pákový redukční ventil nevyužívá Venturiho efektu. Tělo ventilu nemá vyvedenou trysku směřující do nádechové hadice. Při nádechu proudí redukovaný vzduch směrem pod membránu, čímž dochází ke zvyšování nádechového odporu. Ústenka je kovová se směrovými ventily. Náustek je plastový vyráběný Trygonem Brno. Hadice jsou použity z armádních protiplynových masek. Přístroj si sestavil z jedné letecké láhve o obsahu 7 litrů opatřené vzduchovým ventilem. Automatiku pan Zbořil používal do doby, než si pořídil jednohadicovou automatiku Triton.
Celkové je však automatika pěkně propracována a je funkční. Děkuji panu Ivo Zbořilovi za pěkný exemplář do mé sbírky.
Fotografie automatiky pořídil Dušan Šuráni.
Technické parametry:
Počet stupňů: | 1 |
Typ redukčního ventilu: | membránový, s otevíráním proti proudu vzduchu |
Maximální provozní tlak: | 15 MPa |
Připojení k ventilu láhve: | G 5/8“ DIN |
Tělo automatiky: | klakson od firmy Bosch |
Průměr těla: | 98 mm / 120 mm |
Výška těla automatiky bez připojovacího nátrubku ventilu: | 50 mm |
Výška automatiky celkem: | 105 mm |
Průměr membrány: | 120 mm |
Ústenka: | kovová se směrovými ventily |
Výdechový ventil: | kulatý ve výdechovém nátrubku |
Délka hadic: | 580 mm |
Hmotnost automatiky bez hadic a ústenky s náustkem: | 750 g |
Hmotnost automatiky celkem: | 1 200 g |
Maximální hloubka ponoru: | 15 m |